Stanisława Celińska ze swadą opowiada o aktorstwie i codzienności, o sukcesach i problemach, o autorytetach i szukaniu spokoju. Książka jest złożona z dwóch głównych warstw: pierwszej - pełnej faktów, oraz drugiej - refleksyjnej, z osobistym przesłaniem. Równolegle barwny portret Stanisławy Celińskiej tworzą jej przyjaciele i znajomi, m.in. Andrzej Wajda, Andrzej Seweryn, Daniel Olbrychski, Maciej Stuhr. Stanisława Celińska jest jedna i nigdzie nie ma osoby podobnej do niej - i w talencie, i w człowieczeństwie. W życiu jest heroiczna, w uzdolnieniach nie do ogarnięcia. Ma energię silnika odrzutowego, głos niebotyczny, muzykalność kompletną i odwagę zawodową jak mało kto. Po prostu - Stasia jest wspaniałą aktorką i niezwykłą osobą.
UWAGI:
Dorobek artystyczny na stronach: 231-[242]. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dlaczego Wojciech Malajkat, aktor wszechstronny, dramatyczny i komediowy, filmowy i teatralny objął dyrekcję Teatru Syrena niemal wkrótce po tym, jak nad tym teatrem ciążyło jeszcze odium złej gry i złego repertuaru? A miał wcześniej w swoim życiorysie współtworzenie Teatru Studio z legendą polskiej sceny, Jerzym Grzegorzewskim. Jak Teatr Syrena pod dyrekcją Wojciecha Malajkata zdołał wypłynąć na szerokie wody; odrzucając rewie i farsy, zajął się kultowymi utworami, jak "Skazani na Shawshank", "Czarodziejska góra" czy "Frankenstein"? Jaki sposób postępowania - i tego w życiu prywatnym i tego w zawodowym - może sprawiać, że pozornie przegrane sprawy mogą zmienić się w sukces? O tym, ale i o dzieciństwie, młodości w Filmówce, o przyrodzie mazurskiej i innych rzeczach rozmawiałam z Wojciechem Malajkatem przez kilka lat, kiedy walczył o swój gust w teatrze i w innych dziedzinach życia, jako profesor szkoły filmowej, ojciec, słynny z dystansu aktor, reżyser i obywatel. [K. Suchcicka]
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
O Zbigniewie Cybulskim Tyt. okł.: "O Zbigniewie Cybulskim : zebrane wspomnienia z życia aktora".
AUTOR:
Bielicki, Włodzimierz
POZ/ODP:
mówią i piszą: Jerzy Afanasjew [et al. ; materiały zebr. i oprac. Włodzimierz Bielicki ; wprowadzenie [>>] K. T. Toeplitz ; oprac. graf. Stanisław Zamecznik].
ADRES WYD.:
Warszawa : Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1969.
Callum, jego rodzina i panda Pudding wiodą szczęśliwe życie. Pandomina - spektakl jego taty i niedźwiedzicy - cieszy się ogromną popularnością. Pewnego dnia Penni Pi, wścibska dziennikarka odkrywa, że Pudding potrafi mówić. Kobieta zrobi wszystko dla kariery.
Czy Penni Pi wyjawi prawdę? Czy tata i Pudding dadzą się zwieść wizji sławy w Hollywood? Czy Cal uratuje swoją rodzinę i pandę?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Bardzo żałuję jego decyzji o rezygnacji z aktorstwa, ale chyba potrafię go zrozumieć. Gadaliśmy kiedyś, i Marek, smutny, mówi do mnie: "Andrzej, ja tak bardzo marzę, żeby jakiś reżyser mnie zrugał. Tymczasem przychodzę na plan i wszyscy mnie tylko poklepują po ramieniu. Powtarzają, że wspaniale, właśnie o to chodziło. Gdyby powiedział, że do dupy, fatalnie, jeszcze bym z siebie coś wykrzesał, a tak?". [Andrzej Grabowski]
Marek jest gejzerem żartów na planie. Zwierzał się, że u Krzysztofa Kieślowskiego przy filmie "Bez końca" nie mógł wytrzymać, bo wszystko było tak strasznie na serio. Marek ma uczulenie na - jak sam mówi - "powagę i namaszczenie", podczas realizacji filmu. Takie myślenie nas łączy, ponieważ uważam, że kręcenie filmów w porównaniu z innymi poważnymi zawodami jak lekarz czy nauczyciel jest niepoważne. [Juliusz Machulski]
Jest świetny w każdym calu. Świetny jako człowiek, kompan, jako dusza, jako aktor. [Janusz Majewski]
Marek ma coś takiego w sobie, co chciałoby się mieć w domu. [Kazimierz Kutz]
Marek jest dla polskiego kina, polskiego teatru, ale też w ogóle dla polskiej kultury postacią szczególną. [Daniel Olbrychski]
Udało mu się spełnić sen o niezależności. To jest sen bardzo wielu aktorów, ale zwykle nie przechodzi w realność. [Olaf Lubaszenko]
Chyba znudził się aktorstwem, widząc, że w Polsce już niczego więcej nie może osiągnąć. Teraz po prostu chce sobie pożyć. [Renata Dancewicz]
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 000008 od dnia:2024-05-15 Wypożyczona, do dnia: 2024-06-14
To zapis niekonwencjonalnej rozmowy wybitnego inscenizatora polskiego teatru (legendarnego dyrektora Teatru Narodowego i Teatru Nowego w Warszawie) Adama Hanuszkiewicza z Renatą Dymną - teatrologiem i wieloletnim kierownikiem literackim w Jego teatrze i Januszem Bogdanem Roszkowskim - tłumaczem literatury szwedzkiej, poetą i prozaikiem. Ta istotna dla polskiej kultury wymiana myśli toczy się - w sposób nieunikniony - wokół zdarzeń teatralnych XX wieku. Nie omija jednak życia społecznego, politycznego i obyczajowego tamtych czasów. Czasów, których Hanuszkiewicz był świadkiem i wnikliwym obserwatorem. Dzięki jego oglądowi świata otrzymujemy panoramiczny obraz rzeczywistości, której doświadczał człowiek kreatywny, o oryginalnych poglądach, niezwykłym poczuciu humoru i w dodatku - wolny artystyczny duch.Czytanie tej książki dzisiaj pozwoli na wiele refleksji nie tylko miłośnikom teatru, ale wszystkim, którzy wierzą, że polska kultura z jej kanoniczną klasyką jest czymś żywym i godnym kontynuowania. Doświadczymy tego zarówno przez lekturę, jak i refleksję płynącą przez kogoś, kto był dla polskiej kultury wartością nieprzecenioną.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Zapisał się w naszej zbiorowej pamięci dzięki roli Nikodema Dyzmy, Stanisława Anioła i wielu znakomitym kreacjom filmowym i teatralnym. Autorowi udało się pokazać Wilhelmiego bez upiększeń - o jego pracy i życiu opowiadają znakomitości polskiej sceny, także jego syn oraz bliscy. Książka zawiera wiele niepublikowanych dotąd zdjęć z prywatnego archiwum rodziny.
UWAGI:
Poprzednio wydane pod tytułem: Roman Wilhelmi: i tak będę wielki!.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 000907 od dnia:2016-10-03 Przetrzymana, termin minął: 2016-11-02
Rozmowy bez retuszu to niekowencjonalny wywiad z Arturem Barcisiem - znanym aktorem teatralnym, filmowym i telewizyjnym, a także reżyserem. Największą popularność przynisły mu role w serialach telewizyjnych Miodowe lata oraz Ranczo . Aktor Teatru na Targówku (1979-1981), Teatru Narodowego (1982-1984), Teatru Ateneum (od 1984) wzruszająco opowiada o swoim dzieciństwie, o pamiętnych kreacjach teatralnych i filmowych, o spotkaniach z takimi twórcami polskiego teatru i kina jak Adam Hanuszkiewicz, Krzysztof Kieślowski. Artur Barciś - o czym nie wszyscy wiedzą - jest laureatem nagrody dla najlepszego aktora na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Down Under w Darwin (Australia).
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 000118 od dnia:2024-04-23 Wypożyczona, do dnia: 2024-05-23